Jesteśmy gospodarzami ISA

Jesienna edycja Inspektorialnego Spotkania Animatorów – ISA – odbyła się w Łodzi, w naszym dziele przy ul. Wodnej. Po raz kolejny na to wydarzenie przyjechali animatorzy z oratoriów Inspektorii Warszawskiej sióstr salezjanek i salezjanów.

W wydarzeniu wzięło udział ponad dwustu młodych oraz trzydziestu kleryków, salezjanów i sióstr. Czterodniowe spotkanie przebiegało pod hasłem “Klucze do nadziei” i służyło poznawaniu każdego dnia innego klucza. Jezus, misja, radość i wspólnota – to cztery słowa łączące się w całość bogatego programu. Pierwszego dnia – 7 listopada – zebrani po integracji i zabawach wzięli udział w adoracji z okazją do spowiedzi. Dzień drugi uczestnicy ISA przeżyli w drodze, udając się na Kongres Misyjny do Warszawy. Trzeci dzień – niedziela – minął na konferencji ks. Jarosława Stasińskiego, mszy św. w parafii, rozgrywkach w siatkówkę między oratoriami oraz wieczornej zabawie tanecznej zakończonej modlitwą i słówkiem. Ostatni dzień poświęcony był pracy w grupach, mszy św. z ks. Tadeuszem Jareckim – inspektorem Inspektorii św. S. Kostki i wręczeniu pucharów: przechodniego dla Oratorium im. św. Jana Bosko w Warszawie (ul. Kawęczyńska 53) oraz w turnieju siatkarskim dla Oratorium im. św. Jana Bosko w Olsztynie. Ogłoszono również miejsce kolejnego ISA, którym będzie dzieło salezjańskie w Mińsku Mazowieckim.

ISA to cykliczne spotkanie dla animatorów, które odbywa się dwa razy w roku – wiosną i jesienią. Stanowi uzupełnienie formacji w lokalnych oratoriach oraz szkoły animatora oratorium, która odbywa się w wakacje. To czas modlitwy, integracji, zabawy i relacji młodych animatorów, będących na różnym etapie formacji.

Wyrażamy wdzięczność uczestnikom ISA w Łodzi, które podjęliśmy się zorganizować z racji na jubileusz 25-lecia działalności stowarzyszenia Oratorium im. św. Dominika Savio. Wyrażamy serdeczne podziękowania salezjanom z Wodnej, członkom Stowarzyszenia Salezjanów Współpracowników, animatorom, liderom i wolontariuszom a także pracownikom ZSS im. ks. Bosko za pomoc w przeprowadzenia tego pięknego wydarzenia.